wzór prawa Pascala

Podobne
 
Seks Kamery,kamerki,czaty,dziewczyny,nago,nagie

Temat: ZADANIA (Hydrostatyka) pLs pomozcie ;(
1.
Wzór do obliczania ciśnienia:
P = F/s , podstaw dane ,użyj kalkulatora

2.
Na każdą ściankę jednakowe, zgodnie z prawem Pascala o rozchodzeniu się ciśnienia w gazach i cieczach.
Całkowita siła działająca na ściankę
P = F/s stąd
F = p*s , podstaw dane i użyj kalkulatora

3.
Ciśnienie na głębokości w morzu jest sumą ciśnienia hydrostatycznego oraz ciśnienia atmosferycznego powietrza
p( c) = p(h) + p(
Ale jest wzór na ciśnienie hydrostatyczne
P(h) = h*d*g gdzie d-gęstość cieczy. Więc ostatecznie
P( c) = h*d*g + p( ,podstaw dane i użyj kalkulatora.

4.
Siłę wyporu obliczamy według prawa Archimedesa
W(do góry) = V*d( c)*g gdzie V-objętość ciała całkowicie zanurzonego w cieczy,d(c )-gęstość cieczy.

I tego wzoru trzeba użyć dwukrotnie, bo zmienia się gęstość cieczy. Podstaw dane liczbowe, użyj kalkulatora .Uprzednio trzeba zamienić cm^3 na m^3.

5.
Na zewnątrz kabiny jest próżnia, gdyby była jakakolwiek nieszczelność ,to powietrze w kabinie pod wpływem panującego w nim ciśnienia ekspandowałoby do próżni.

6.
Nawet nie wiem co to jest „krzyżówka’, chyba w biologii lub botanice występuje takie pojęcie, w fizyce takiego pojęcia niema.

Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=96262



Temat: Egzamin Gimnazjalny 2010 Temat dla wszystkich piszących i nie tylko.
Hmm, moim zdaniem:
    lJęzyk polski - formy wypowiedzi, środki stylistyczne, lektury
    l
    lMatematyka - wszelkie wzory i nic więcej :)
    l
    lChemia - obliczanie stężenia procentowego, wzory soli, węglowodorów itd., odczytywanie informacji z układu okresowego
    l
    lBiologia - oddychanie, odżywianie, rozmnażanie, wzory na fotosyntezę, oddychanie tlenowe, beztlenowe.
    l
    lGeografia - obliczanie czasu słonecznego, skala mapy, poziomice.
    l
    lHistoria - szczerze wątpię, by cokolwiek było z historii, jeśli już to banał.
    l
    lJęzyk angielski - :E
    l
    lFizyka - wzory, prawa (Pascal, Archimedes, Coulomb itd.)l


Co do wyników to nie ukrywam, że satysfakcjonowałoby mnie 45+ z humanistycznego, 45+ z matematyczno-przyrodniczego i 48+ z lingwistycznego.
Co do szkoły to Liceum Ogólnokształcące, profil matematyczno-fizyczny. :)
Ten post był edytowany przez gcrn190 dnia: 23 Kwiecień 2010 - 19:30
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=546814


Temat: Egzamin Gimnazjalny 2010 Temat dla wszystkich piszących i nie tylko.

Hmm, moim zdaniem:
    lJęzyk polski - formy wypowiedzi, środki stylistyczne, lektury
    l
    lMatematyka - wszelkie wzory i nic więcej :)
    l
    lChemia - obliczanie stężenia procentowego, wzory soli, węglowodorów itd., odczytywanie informacji z układu okresowego
    l
    lBiologia - oddychanie, odżywianie, rozmnażanie, wzory na fotosyntezę, oddychanie tlenowe, beztlenowe.
    l
    lGeografia - obliczanie czasu słonecznego, skala mapy, poziomice.
    l
    lHistoria - szczerze wątpię, by cokolwiek było z historii, jeśli już to banał.
    l
    lJęzyk angielski - :E
    l
    lFizyka - wzory, prawa (Pascal, Archimedes, Coulomb itd.)l


Co do wyników to nie ukrywam, że satysfakcjonowałoby mnie 45+ z humanistycznego, 45+ z matematyczno-przyrodniczego i 48+ z lingwistycznego.
Co do szkoły to Liceum Ogólnokształcące, profil matematyczno-fizyczny. :)

Było parę stron wcześniej że lektur ma nie być.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=546814


Temat: Najbliższe kartkówki, sprawdziany, testy
Poniedziałek:
- spr. niemiecki (dział)
- spr. biologia (botanika)
- kart. wos

Nie wiem jakim cudem, ale wtorek, środa i czwartek są wolne. I chwała im za to.

Piątek:
- spr. fizyka (wszystkie wzory z 3 lat nauki w gimnazjum + prawo Pascala, Archimedesa, ZZE, 3 zas. dynamiki Newtona i prawo Ohma - w ramach przypomnienia do egzaminu).



Kolejny tydzień...


Poniedziałek:
- spr. biologia (wszystko z człowieka, z chyba I i II klasy - powtórzenie do egzaminu)

Wtorek:
- spr. z niemieckiego (zd. czasowe)

Środa:
- spr. z chemii (dział)

Czwartek:
- wypr. klasowe z polskiego (Pan Tadeusz)
Źródło: bloggers.fora.pl/a/a,7515.html


Temat: Źle wypoziomowana szafka pod akwarium
Dzieńdobry wszystkim i Wesołych Świąt
Mam pytanie. Wczoraj zalewałem akwa 250l 100X50 i okazało się że różnica poziomu wody pomiędzy tylną a przednią ścianą wynosi ok 1cm. Podłoga krzywa i szafka niewypoziomowane (zresztą nie wiem co miałbym pod tą szafką podłożyć, żeby wypoziomować)
Jakie jest wasze zdanie bo w książkach pisze, że niezbędne jest idealne wypoziomowanie szafki a według mnie nie jest to takie istotne. O ile dobrze pamiętam z podstawówki z prawa Pascala ciśnienie rozkłada sie równomiernie a jak powstawia sie do wzoru różnice poziomów to wychodzą bardzo niewielkie liczby.
Źródło: podforak.rzeszow.pl/viewtopic.php?t=893


Temat: Wzory matematyczne

Aplikacja posiada informacje matematyczne z zakresu:
    Logika:
      Tabele wartości,
      Kwantyfikatory,
      Prawa Logiki

    Liczby
      Alfabet grecki
      Liczby rzymskie
      Przedrostki
      Silnia
      Symbol Newtona
      Dwumian Newtona
      Trójkąt Pascala
      Wzory skróconego Mnożenia
      Potęgi
      Symbole Nieoznaczone
      Ciagi

    Funkcje
      Kwadratowa
      Logarytmiczna
      Trygonometryczna (wykresy, zwory, wartości)
      Pochodne funkcji
      Całki

    Planimetria
      Koło
      Trójkaty
      Czworokaty
      Krzywe Stożków

    Stereometria
      Graniastosłupy
      Ostrosłupy
      Obrotowe

    Kombinatoryka
      Kombinacja
      Wariacje
      Permutacje





Dwa rózne downloady do wyboru

Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować
Źródło: serwery-cs.pl/viewtopic.php?t=21926


Temat: Mapy, mapki, mapowanie...
Hehe... wszyscy co tu piszą, piszą w różnyczh językach Mogę się pokusić o taki program z zintegrowanym maperem. Teoretycznie mam nawet pomysł co do języka skryptowego (będzie to coś na wzór Pascal'a). Jedyny problem widze wlasnie w parsowaniu tego co dostaje od serwera - bo trzeba zrobić żeby szybko to działało, co moze nie być proste :] Co do robienia z niego oficjalnego klientu do Killera... hmm... jak Lordowie nie mają nic przeciwko, to można coś takiego zrobić, chociaż zastrzegłbym sobie prawo do zrobienia "stand-alone" wersji
Źródło: forum.mud.pl/viewtopic.php?t=3439


Temat: Zadanie
Jeżeli dany jest stoper, to znaczy ,że należy mierzyć czas jakiegoś procesu. Pomiary czasu są konieczne np. w kinematyce. Z nimi związane są pomiary odległości (drogi) i do tego jest przymiar milimetrów. Stąd wynika, że musimy badać ruch pęcherzyka powietrza w wodzie.
Można zauważyć ,że zależnie od położenia rurki ?względem poziomu- pęcherzyk rzeczywiście porusza się. Jakie siły powodują ten ruch.
Siła wyporu cieczy (z prawa Archimedesa),ciśnienie wewnętrzne powietrza, oraz ciśnienie hydrostatyczne słupa cieczy nad pęcherzykiem. Ciśnienie barometryczne możemy pominąć gdyż działa jednakowo ze strony dwóch otworów.
Wobec tego należy doprowadzić do ruchu jednostajnego pęcherzyka powietrza ,bo tylko wtedy możemy przyjąć ,że wszystkie działające siły równoważą się .
Z przybliżeniem możemy przyjąć ,że gdy pęcherzyk ma stałą prędkość do góry w pochylonej rurce (albo stojącej pionowo, to trzeba ustalić doświadczalnie) to
Siła wyporu = ciśnieniu hydrostatycznemu słupka cieczy nad pęcherzykiem jadącym do góry.
Matematycznie to wygląda tak :
1). W = p(h) ale prawo Archimedesa daje nam
2). W = V*d*g gdzie V-objetość pęcherzyka równa
3). V = 4/3 Pi*r^3
Oraz z prawa Pascala
4).p(h) = h*d*g
wprowadzając wszystkie wyrażenia do 1) dostajemy
5). 4/3 Pi*r^3*d*g = h*d*g
gdzie d- gęstość wody.
Po redukcji wyrazów identycznych dostajemy
6). 4/3*Pi*r^3 = h

Ze wzoru 6) obliczymy r- promień pęcherzyka powietrza,
Jeżeli zmierzymy
h- wysokość słupa wody nad pęcherzykiem w początkowym momencie jego ruchu jednostajnego.
Kłopot eksperymentalny (nie teoretyczny ) polega na ustaleniu przy jakim ustawieniu rurki odbywa się ruch jednostajny.
W tym celu na rurce należy zaznaczyć równe odległości (odcinki) , kilka ? dwa, trzy i tak dobrać ustawienie rurki, by czas przebywania przez pęcherzyk tych równych dróg był jednakowy ? i tu zastosowanie stopera!
Nie będzie to łatwe! Rurka powinna być w statycznym uchwycie a nie w dłoniach.
Jeśli tylko uzyskamy ruch jednostajny (to trzeba weryfikować kilka razy ) to przymiarem milimetrowym mierzymy wysokość słupa cieczy nad poruszającym się jednostajnie pęcherzykiem.
Najłatwiejszy eksperyment jest przy pionowym ustawieniu rurki, gdy natomiast taki ruch uzyskujemy przy ustawieniu pod kątem to wysokość h do wzoru na obliczenie r jest
h =l*sin alfa.




Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=96499


Temat: fizyka [egzamin]
cytuję wypowiedzi beavisa z forum wbiis:

Niestety u Prof. Siudy nie jest łatwo, u niego po prostu trzeba umieć. Nie radzę ściągać bo jak złapie to przesrane na maxa. Nie wiem jak jest teraz. Myślę, że niewiele się zmieniło. U nas to wyglądało tak, że pisaliśmy egzamin z dwóch semestrów. Ja z własnego doświadczenia (a zaliczyłem dopiero na początku 5 roku ) powiem tak:
1. Nauki jest na 3 tygodnie średnio po 4 godziny dziennie
2. Odpowiadaj TYLKO na to co jest w pytaniu nic poza. Zresztą prof zawsze zaznacza żeby odpowiadać na pytanie. Jeżeli jest pytanie strzelam np: co to jest prędkość średnia i podaj wzór to piszesz tylko def i wzór. Nie bądź nadgorliwy i nie dopisuj rzeczy które są jakoś tam z tym związane ale nie są zawarte w pytaniu (u nas były za to ujemne pkty)
3. Aha każdy składnik wzoru należy opisać.

archimedes bernuli na 85% zasady zachowanie energii prawo ohma, różnica pomiędzy ruchem jednostajnym a przyśpieszonym po okręgu (chodzi o przyśpieszenie, w jednostajnym jest tylko normalne a w przyśp. normalne i styczne) z tego co pamiętam. Przemiany izotermiczne i pozostale były, był pełen opis atomu, zasady termodynamiki, zasady dynamiki newtona, prawo powszechnego ciążenia, ciężar i przyśp ziemskie, pole grawitacyjne, prawo pascala, równanie stanu gazu, izotermy gazu rzeczywistego, natężenie pola elektrycznego, napięcie i potencjał, natężenie i gęstość prądu, opór właściwy, moc i praca prądu, prawa Kirchoffa, indukcja magnetyczna, ind wzajemna i własna, pierwsze i drugie prawo Faraday'a, ogólne własności światła (proponuje przyjrzeć się wektorom natężenia pola elektr i magnet chodzi o obraz fali elektromagnetycznej), odbicie załamanie światła. To tak po krótce ale często się pojawiają takie pytanka.

poza tym polecam zajrzec na forum wbiis II rok IS temat Fizyka egzamin
Źródło: isutp.fora.pl/a/a,62.html


Temat: : Podstawa Programowa z fizyki do gimnazjum
Przeczytałam wersję roboczą PP z fizyki dla gimnazjum. Przyznam, że jestem rozczarowana. Dlaczego? Nie ma w niej żadnej nowej, ożywczej myśli, żadnej nowej filozofii nauczania fizyki w gimnzjum, gdzie stanowi ona część wykształcenia ogólnego. Lakonicznie sformułowane w aktualnej Podstawie Programowej treści nauczania zostały tylko wypełnione szczegółowymi informacjami. Dodano nieobecne w aktualnej Podstawie prawo Pascala i prawo Archimedesa.
Przedstawiono szczegółowo "Wymagania", które będą podstawą do opracowania arkuszy egzaminacyjnych. Nie przedstawiono ich jednak w formie wzorów zadań, jak powinno być według uzasadnienia konieczności opracowania nowej PP przez Pana prof. Konarzewskiego. Większość wymagań zawiera zdania zaczynające się od tego co uczeń wie, zna, wymienia. Żadko wymaga sie od ucznia, żeby coś rozumiał, umiał wywnioskować, umiał o czymś przekonać przedstawiając odpowiednie argumenty.
CAŁOŚĆ UŁOŻONA JEST TAK, JAKBY FIZYKA BYŁA ZLEPKIEM LUŹNYCH NIE MAJĄCYCH ZE SOBĄ ZWIĄZKU DZIAŁÓW. Trudno mi zauważyć tu jakąś myśl przewodnią, poza jedną, że każdy dział fizyki musi się tu znaleźć - w jakiej kolejności to już jest mniej ważne. Takie jest moje zdanie i jeśli sie mylę, tym lepiej dla Podstawy.
Chciałabym jeszcze zauważyć, ze fizyka jako podstawowa nauka przyrodnicza w istocie leży u podstaw biologii i chemii i wyjaśnia najgłębsze problemy tych dziedzin wiedzy, ale swój własny rozwój, szczególnie w ostatnivch latach, zwdzięcza ścisłym związkom z astronomią i kosmologią. Właśnie wyniki badań w fizyce, astronomii i kosmologii pozwalają zobaczyć inaczej przestrzeń, czas i materię. Czy ta wiedza nie ma wstępu do polskiej szkoły? Autorzy Podstawy nie przekonają też nikogo do uniwersalności praw fizyki dając jako przykład tylko prawo powszechnego ciążenia, które rozważane ma być tylko w Układzie Słonecznym. Nowa Podstawa Programowa jest dla mnie bardziej szczegółową i bardziej chaotyczną "starą" Podstawą Programową, która usuwa tylko niepewność dotyczącą tego co może, a co nie może być na egzaminie gimnazjalnym. Szkoda, że nie widzę tu żadnej nowoczesnej i spójnej koncepcji nauczania fizyki w szkole XXI wieku.
Źródło: isp.org.pl/podstawa/forum/viewtopic.php?t=52


Temat: Usuńcie ten post -.-'
ale lepiej wierzyć w Boga nawet gdyby go miało nie być niż nie wierzyć, a on jednak by był. Kojarzy mi się to z Zakładem Pascala. w końcu Ziemia to jedyna planeta na której życie istnieje (przynajmniej dotychczas). Kto wie? Raczej możliwości zbadania pod tym kątem miejsc oddalonych o całe lata świetlne są żadne. To, że nic nie wiemy o istnieniu życia pozaziemskiego, nie znaczy, że go nie ma. Nie wierzę natomiast w opowieści o UFO - wydaje mi się, że czasy "zimnej wojny" to były czasy wielkiego napięcia, niepokoju związanego z ryzykiem wybuchu konfliktu atomowego, czasy strachu, itd. Wystarczyły więc jakieś niecodzienne zjawiska atmosferyczne czy zwykłe przywidzenia, by ludzie dali się zwieść. Taka różnica, że 7 dni Bóg tworzył życie na Ziemi, a nie wszechświat, wybuchy, zlodowacenia i co tam jeszcze było. Upierasz się przy dosłownym interpretowaniu Biblii? Dawno już przestałem być katolikiem (ale to kwestia nie tylko wątpliwości, ale także - może przede wszystkim poirytowania z powodu skostniałości Kościoła, rozczarowania wartościami oraz nie dającej się pogodzić różnicy między moimi poglądami a nauką Kościoła w niektórych kwestiach), natomiast nigdy nie interpretowałem Biblii dosłownie (no dobra, wiadomo, że jako mały dzieciak w ogóle nie miałem na ten temat zdania, a później przez jakiś czas jeszcze wyobrażałem sobie, ze świat został stworzony w siedem lub właściwie sześć dni, itd.). W ogóle katolicyzm jest pod tym względem niesamowicie sztywny; rozumiem, że z jednej strony takie podejście ma na celu uniknięcie wypaczeń wynikających z różnego rozumienia Pisma Świętego, ale z drugiej strony wydaje mi się to dziwne. Jak dla mnie każdy ma prawo do własnej interpretacji. Ale najbardziej bawią mnie spory o to, co jest po śmierci (w najbardziej prymitywnej wersji "nie ma Boga!" - "jest Bóg!"; dokładnie taki dialog wywiązał się w podstawówce między katechetką a moim kolegą). Przecież i tak nikt tego nie wie (w różne rzeczy można wierzyć lub nie, ale przekonywanie kogoś do swojej racji w tej sprawie wydaje mi się groteskowe), zaś argumenty, jakimi dysponujemy, nie mają wielkiej wagi. Osobiście sądzę, że życie jest nieprawdopodobnym przypadkiem, który na nasze szczęście się wydarzył (tylko nie wyskakujcie z tym, że skądś musiało się wziąć, itd., ponieważ to żaden argument; ludzie nie rozumieją i pewnie nigdy nie zrozumieją przyczyny i sensu istnienia wszechświata oraz życia jako takiego, mogą co najwyżej tworzyć różne teorie, które w rzeczywistości mogą mieć tyle wspólnego z prawdą, co teoria cieplika albo teoria geocentryczna). Oczywiście trudno pogodzić się z tym, ze nasze istnienie może być przypadkiem, jak też z tym, że nic nie jest wieczne i sądzę, że właśnie dlatego ludzie stworzyli religie. Chcieli wierzyć (i chcą nadal), ze jakaś siła wyższa troszczy się o nich, ze ich istnienie ma jakiś z góry określony sens, że życie cielesne, ziemskie (tak przecież krótkie) nie jest jedynym. W żadnym razie nie zamierzam pomstować na religie i szydzić z nich, gdyż dzięki zasadom moralnym, które to stanowią ich część, można stawać się lepszym co dnia, można mieć poczucie, że nasze dobre działanie zostanie nagrodzone, że jest jakaś sprawiedliwość, itp. Myślę, że samodoskonalenie nawet w imię być może nieistniejących wartości (jak życie pozagrobowe) jest jak najbardziej korzystne (i nie mówię tu o średniowiecznych słupnikach; dla mnie to żadne wzory do naśladowania, a co dopiero święci!). Ponadto religia może być oparciem w trudnych sytuacjach (ładnych parę lat temu sam tego doświadczyłem), może pomóc nam w konfrontacji z życiowymi przeszkodami. Myślę, że wielu ludziom łatwiej jest żyć z nadzieją, iż "będzie lepiej", jeśli nawet może to okazać się ułudą. A co do wszechświata, altaeir zadał bardzo ciekawe pytanie, jeśli ktoś (a, przepraszam, silverfrog już się wypowiedział ) ma jakieś pomysły, chętnie zobaczę odpowiedź, nawet najbardziej dziwaczną. Sam nie zamierzam o tym pisać, ponieważ po prostu nie mam pojęcia (chyba nastąpiła bardzo rzadka u mnie chwila pokory...).
PS Tarnoob & Page: pisałem o olimpiadzie historycznej w gimnazjum [Wojewódzki Konkurs Historyczny czy jakoś tak (a mieszkam na Mazowszu, konkretnie zaś w Warszawie; brałem jeszcze udział w Dziejach Oręża Polskiego dwa lata wcześniej, ale odpadłem w trzecim etapie], więc gratulacje raczej nie mają sensu. Sukces ten (wątpliwy, ponieważ poziom pytań da się określić tylko jako infantylny) spowodował u mnie niewiarygodny wzrost pychy i pewności siebie, czego efektem jest m. in. wspominanie dawnych osiągnięć w taki sposób, jakby były osiągnięte ledwo przed chwilą (właściwie nie wiem nawet, czy powinienem napisać: laureat, czy: były laureat, ale skoro do Giertycha mówią nadal "panie premierze"... ). W obecnym roku szkolnym startowałem w licealnej olimpiadzie i już nie było tak różowo (dostałem pytanie "z lektury", które w ogóle nie było z nią związane i mogłem powiedzieć goodbye, jako że nie starczyło mi odwagi, by zaprotestować ).
Źródło: heroes3.eu/forum/viewtopic.php?t=202




 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates