wzór upoważnienia do urzędu skarbowego

Podobne
 
Seks Kamery,kamerki,czaty,dziewczyny,nago,nagie

Temat: Pełnomocnictwo podatkowe
Pełnomocnictwo podatkowe
Dzień dobry! Za dwa dni wyjeżdżam za granicę na około rok. Od czasu
skończenia studiów kilka miesięcy temu moim jedynym dochodem jest wynajem
mieszkania,którego jestem właścicielką i z którego odprowadzam podatek
zryczałtowany (8,5%) do urzędu skarbowego. Problem polega na tym, ze nie
będzie mnie w kraju, w chwili rozliczenia rocznego, które muszę złożyć do 20
stycznia. Czy mogę kogoś do tego upoważnić, aby zrobił to za mnie? Jak
wygląda takie pełnomocnictwo? czy istnieje jakiś gotowy wzór formularza
(jeśli tak, to gdzie go mogę zdobyć), czy muszę sama to napisać (a jeśli
sama, to co ma się znaleźć w treści?) Proszę o pomoc!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,27804,32826497,32826497,Pelnomocnictwo_podatkowe.html



Temat: Zalozenie wspolnoty mieszkaniowej - gdzie trzeba rejestrowac
Marek (marcello) Pyznarski:


W zwiazku z tym kieruje zapytanie: czy ktos z Panstwa orientuje sie, co
nalezy zrobic, aby zalozyc i zarejestrowac wspolnote mieszkaniowa. Tzn
chodzi mi o strone "papierkowa": jakie sa wymagane dokumenty (pewnie na
poczatek jakis protokol z zebrania i wybrania zarzadu (?), czy musi sie
to odbyc w obecnosci notariusza), do jakich instytucji co trzeba
zlozyc...


Z grubsza wygląda to tak:
1. Zwołanie zebranie "założycielskie" (jeśli to nowy budynek, to zwykle
organizuje je deweloper)
2. Podjęcie uchwał: w sprawie powołania zarządu, w sprawie upoważnienia do
zarejestrowania wspólnoty i założenia rachunku bankowego
3. Załatwienie numeru REGON w urzedzie statystycznym.
4. Załatwienie numeru NIP w urzedzie skarbowym (oraz zwolnienia z obowiązku
składania deklaracji CIT-2, jeżeli wspólnota nie będzie czerpała pożytków
np. z wynajmu własnych lokali albo dzierżawienia powierzchni pod reklamy).
5. Założenie rachunku bankowego.
6. Podpisanie umów z dostawcami mediów
7. Ubezpieczenie nieruchomości.

Obecność notariusza jest wymagana tylko wtedy, gdy współwłaściciele
nieruchomości wspólnej zmieniają zasady zarządzania określone w IV
rozdziale Ustawy o własności lokali (sama ustawa to lektura obowiązkowa!).

Książki:
1) Appelt, Kalinowski i in.: Gospodarowanie we wspólnocie mieszkaniowej.
Poradnik
2) Appelt, Kalinowski i in.: Wspólnota mieszkaniowa. 103 wzory
dokumentów pism i procedur
3) Góra, Kotula: Wspólnota mieszkaniowa w praktyce
4) Góra, Kotula: Wzory dokumentów dla wspólnot mieszkaniowych z komentarzem
5) Niemczyk: Wspólnoty mieszkaniowe w gospodarce rynkowej
6) Tertelis: Wspólnota mieszkaniowa w pytaniach i odpowiedziach
Polecam szczególnie poz. 1) i 6)

Miesięcznik "Mieszkanie i Wspólnota" (dawniej był mies. "Wspólnota
Mieszkaniowa".

Forum "Wspólnoty mieszkaniowe" na gazeta.pl - czyta się okrutnie
niewygodnie w porównaniu w grupami dyskusyjnymi, ale można tam znaleźć
wiele cennych informacji (uczestniczą m.in. pp. Kalinowski, Tertelis,
Witakowski).

MWK


Źródło: topranking.pl/1856/zalozenie,wspolnoty,mieszkaniowej,gdzie.php


Temat: decyzja NSA ws. oszczędzania w kasie mieszkaniowej
decyzja NSA ws. oszczędzania w kasie mieszkaniowej
W dzisiejszej Gazecie ukazał się artykuł nt. decyzji NSA (patrz poniżej).
Czy ktoś się orientuje, czy Urząd Skarbowy zwraca tylko należność główną, czy
należą się też odsetki od tej kwoty, np. za okres od złożenia zeznania do ...
dnia decyzji sądu ?

NSA: Ulga za oszczędzanie w kasie mieszkaniowej

Marcin Musiał (02-06-02 17:17)

Oszczędzałeś w kasie mieszkaniowej, a z powodu nieprawidłowej konstrukcji PIT-u
fiskus zakwestionował ulgę za 2000 r. i nie chce oddać pieniędzy? Nie ma się
czym przejmować - Naczelny Sąd Administracyjny uznał właśnie, że fiskus nie
miał racji

W precedensowym rozstrzygnięciu NSA przyznał rację podatnikowi, któremu z
powodu błędnej konstrukcji deklaracji PIT-D za 2000 r. odmówiono prawa do ulgi
z tytułu oszczędności w kasie mieszkaniowej.

.....

Zdaniem NSA, mimo że obowiązujące w 2000 r. przepisy nakładały na podatników
obowiązek rozliczenia się z fiskusem w zeznaniu PIT, to żaden przepis nie dał
ministrowi finansów upoważnienia do określenia wzoru tego dokumentu (sprawę
uregulowano dopiero w ustawie obowiązującej w ubiegłym roku). Tak więc według
NSA formularze PIT "nie miały charakteru powszechnie obowiązującego". - Ich
treść i objaśnienia do nich nie mogły mieć prawnego znaczenia dla wykładni
regulacji ustawowej - uzasadniał wyrok NSA. Podatnicy zarzucali, że niejasny
PIT pozbawiał ich prawa do ulgi z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej, a
Ministerstwo Finansów raz przyznawało się do błędu, a innym razem twierdziło,
że wszystko jest w porządku.

Według NSA ustawodawca próbował zapobiec dwukrotnemu skorzystaniu z ulgi w
przypadku obracania tymi samymi pieniędzmi - najpierw ulga z tytułu
oszczędzania w kasie, a po wydaniu tych oszczędności np. na budowę bądź zakup
domu czy mieszkania ulga budowlana. Jednak - jak stwierdził sąd - zabranie
podatnikowi prawa do ulgi z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej
przekreśliłoby sens oszczędzania w tych kasach. Dlatego zdaniem NSA należy się
zgodzić ze zmienionym, korzystnym dla podatników, stanowiskiem Ministerstwa
Finansów w tej sprawie zawartym w piśmie PB5/MC-033-164/01/2150 z 9 listopada
2001 r. do izb i urzędów skarbowych (stanowisko to opisywaliśmy w "Gazecie"
kilka razy - pismo Ministerstwa Finansów można znaleźć w naszym portalu
www.gazeta.pl/podatki oraz w Biuletynie Skarbowym nr 6 z 2001 r.).

Sprawa ma sygnaturę III SA 2772/01

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,2051110,2051110,decyzja_NSA_ws_oszczedzania_w_kasie_mieszkaniowej.html


Temat: rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy
Ja rejestrowałam samochód sprowadzony miesiąc temu. Chodzenia sporo ale to już typowo polskie.
Potrzebne są umowa kupna i jej tłumaczenie przysięgłe jeżeli jest ona spisana w obcym języku, stary dowód rejestracyjny i znowu jego tłumaczenie przysięgłe, papierek z urzędu celnego o zapłaceniu akcyzy, , papierek potwierdzający zrobienie przeglądu technicznego, papierek z urzędu skarbowego o zapłaceniu lub braku obowiązku zapłacenia podatku vat druk VAT-25 (ja miałam złożony wniosek o braku obowiązku płacenia na druku VAT-24 i na podstawie tego dostałam VAT-25). Do skarbówki trzeba mieć wszystkie wyżej wymienione dokumenty plus druk VAT-24. No i oczywiście opłata recyklingowa, którą płaci się na miejscu w urzędzie wojewódzkim. I jeszcze, żeby nie chodzić tysiąc razy, jeżeli umowa jest spisana na kilka osób, to trzeba mieć napisane ręcznie upoważnienie od tych osób na rejestrację (mam taki wzór, w razie czego ;-), no chyba że wszystkie osoby przyjdą do rejestracji osobiście, to wtedy nie trzeba. Mam jeszcze jeden rachunek dla wydziału finansowego urzędu miasta i jest on chyba związany z brakiem obowiązku płacenia vat, ale to już niestety nie ja załatwiałam, więc nie powiem na 100% co to jest, ale był on potrzebny w urzędzie skarbowym, więc to może być to.
I jeszcze tak ode mnie bardzo ważne, jeżeli jest kilku współwłaścicieli pojazdu. Przy podawaniu właściciela najlepiej podać osobę która ma największe zniżki, dlatego że teraz już nie wpisują współwłaścicieli do dowodu, więc później przy ubezpieczeniu może się okazać, że nie będą chcieli uznać zniżek współwłaściciela który nie jest wymieniony. Ja miałam właśnie taką sytuację, i naprawdę dużo zdrowia i chodzenia mnie to kosztowało. Wprawdzie w starostwie dają papierek, gdzie są wypisani wszyscy współwłaściciele, ale różnie to z firmami ubezpieczeniowymi bywa, i mi jedna nie chciała uznać takiego zaświadczenia,liczyło się tylko to co było w dowodzie.
Wszystkie te papierzyska trzeba mieć ze sobą w oryginale, ale nie pamiętam, które zabierają a które nie, najlepiej zrobić sobie ksero. I na koniec zabrać duży zapas cierpliwości i spokoju, to jest absolutnie niezbędne :-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,69,81878311,81878311,rejestracja_pojazdu_sprowadzonego_z_zagranicy.html


Temat: Nieuczciwa przesylka!


Roman in <3b70f@news.vogel.plwrote:
Formalnie zaś, w przypadku zakupu drogą wysyłkową, przysługuje Ci bodajże
bezwarunkowy zwrot zakupionego (i nieuszkodzonego) towaru w jakimśtam
terminie (8dni?).


Nie do końca niestety. Odstąpienie oczywiście dopuszczalne bez podania
przyczyn. Termin: 10 dni od dnia wydania rzeczy. Tyle, że uprawnienie takie
istnieje wyłącznie w przypadku, gdy kontrahentem konsumenta jest
_przedsiębiorca_, który zorganizował swoją działalność w ten sposób, że
umowy są zawierane bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu
środków porozumiewania się na odległość.

Trzeba więc wykazać, że sprzedawca zawodowo, we własnym imieniu w sposób
zorganizowany i ciągły podejmuje i wykonuje w tym zakresie działalność
handlową.

Profilaktycznie wysłałbym więc oświadczenie o odstąpieniu od umowy (polecony
ze zwrotką). Termin 10 - dniowy pewnie uciekł, ale domyślam się, że
sprzedawca nie przekazał potwierdzenia informacji z art.9 ustawy
konsumenckiej (taki druczek z litanią tego, co konsument może). W takiej
sytuacji na złożenie oświadczenia o odstąpieniu będą 3 miesiące od wydania
rzeczy (czyli zapewne odbioru w okienku na poczcie, względnie dostarczeniu
przez kuriera).

A jak sprawdzić, czy sprzedawca w ogóle jest przedsiębiorcą (bo jeśli nie
jest, to ogólnie d... zbita, czyli klops ;-) ?
Wysłać druczek wniosku o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych
(wzór jest w załączniku do rozporządzenia MSWiA z dnia 3 czerwca 1998 r. w
sprawie określenia wzorów wniosku o udostępnienie danych osobowych,
zgłoszenia zbioru danych do rejestracji oraz imiennego upoważnienia i
legitymacji służbowej inspektora Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych
Osobowych, Dz.U.98.80.522 z późniejszymi zmianami) do ewidencji działalności
gospodarczej w urzędzie miasta, w którym sprzedawca ma siedzibę.
Standardowo wypełniony formularz wygląda następująco:

________________________________

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE DANYCH ZE ZBIORU DANYCH OSOBOWYCH

1. Wniosek do: Urzędu Miasta w ...

2. Wnioskodawca:
...

3. Podstawa prawna upoważniająca do pozyskania danych albo wskazanie
wiarygodnie uzasadnionej potrzeby posiadania danych w przypadku osób innych
niż wymienione w art. 29 ust. 1 ustawy o ochronie danych osobowych:

art. 16 ust. 2 ustawy z 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej
(Dz. U. Nr 41, poz. 324 z późniejszymi zmianami)

4. Wskazanie przeznaczenia dla udostępnionych danych:

Przedmiotowe dane zostaną złożone w Sądzie.

5. Oznaczenie lub nazwa zbioru, z którego mają być udostępnione dane:

ewidencja działalności gospodarczej

6. Zakres żądanych informacji ze zbioru:

Dane określone w art. 16 ust. 1 ustawy o działalności gospodarczej

7. Informacje umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych danych

dotyczy: ...

(miejsce na znaczki opłaty skarbowej 16,00 zł)

.......
podpis

......, dnia .... ... roku
________________________________

Po otrzymaniu pozew o zapłatę w postępowaniu nakazowym.
Jeśli zostanie dołączony:
- oryginał rachunku,
- oryginał oświadczenia o odstąpieniu,
- potwierdzenie nadania przesyłki ze zwrotem zakupionego towaru,
- zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej sprzedawcy,
to jest spora szansa na uzyskanie nakazu zapłaty.

Pozew oczywiście na formularzu PU z załącznikiem WD (postępowanie
uproszczone). Jeśli nie wiesz, jak wypełnić, to klasycznie - odsyłam do
zawodowca.

Szczerze mówiąc nie czytałem dogłębnie Państwa upublicznionej
korespondencji. Ale zdaje się było coś o uszkodzeniu sprzętu po jego
dostarczeniu. Jeśli tak było faktycznie to najpewniej druga strona wniesie
zarzuty od ewentualnego nakazu i najprawdopodobniej zostanie on uchylony. W
postępowaniu po wniesieniu zarzutów (oczywiście jeśli 1. sprzedawca jest
przedsiębiorcą, 2. sąd wyda nakaz, 3. pozwany wniesie zarzuty - a wszystko
ze znakiem zapytania) sąd zapewne zarządzi rozpoznanie sprawy z pominięciem
przepisów o postępowaniu uproszczonym (bo konieczny dowód z opinii biegłego
z zakresu elektroniki). Jeśli faktycznie sprzęt został uszkodzony po
dostarczeniu, zasądzona (jeśli w ogóle) nakazem kwota zostanie obniżona w
takim stopniu, w jakim zmniejszyła się wartość sprzętu.

behemot


Źródło: topranking.pl/1854/66,nieuczciwa,przesylka.php


Temat: Dlaczego małżeństwo ułatwia życie?
Info z Urzędu
To znalazłam na stronach mojego Urzędu, może się przyda )

SC-1

URZĄD MIASTA KRAKOWA
Urząd Stanu Cywilnego

Rejestracja urodzeń
Sprawę załatwia
USC ul. Lubelska 27 Referat Rejestracji Bieżącej stanowiska ds. rejestracji
urodzeń III p., pok. 301 tel. 012 616-55-44 (szpitale: Uniwersytecki,
Narutowicz, Czerwiakowskiego, SPES, Femina, MSWiA), fax. 012 616-55-20
Referat USC dla Dzielnic od XIV do XVIII os. Zgody 2 Stanowiska ds. rejestracji
urodzeń III p., pok. 326, tel. 012 616-88-56 (szpitale: Żeromskiego, Rydygiera,
Ujastek), fax. 012 616-88-24
Dokumenty od wnioskodawcy (strony)

1. Dowody osobiste rodziców dziecka.
2. W przypadku, gdy związek małżeński nie został zawarty w Krakowie, należy
przedłożyć odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka, a gdy rejestracji
dziecka dokonuje matka będąca po rozwodzie, odpis skrócony aktu małżeństwa z
adnotacją o rozwodzie.
3. W przypadku rejestracji dziecka przez pannę odpis skrócony aktu urodzenia
matki dziecka (w przypadku, gdy matka jest urodzona poza Krakowem).
4. Oświadczenie rodziców o nadanych imionach (w przypadku rejestracji
urodzenia dziecka przez osobę upoważnioną).
5. Podanie o wydanie odpisów aktu urodzenia (druk podania stanowi załącznik
do niniejszej procedury).


Informacje na temat opłat

1. Rejestracja urodzenia nie podlega opłacie skarbowej.
2. Opłata skarbowa od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie
pełnomocnictwa dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa
udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) - 17,00 zł.
3. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu
Miasta Krakowa 03 1060 0076 0000 3310 0002 5303 (np. na poczcie, przelewem
bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach BPH na terenie
Krakowa i kasach Urzędu. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy
dostarczyć przy zgłoszeniu.

Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka przesłane przez szpital lub inną jednostkę
służby zdrowia.
Forma załatwienia
1. Sporządzenie aktu urodzenia.
2. Wydanie odpisów aktu urodzenia.

Przewidywany termin załatwienia
Niezwłocznie.
Podstawa prawna
1. Art. 38 - 42 i 50 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu
cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
2. Art. 62, 88 i 89 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i
opiekuńczy (Dz. U. Nr 9, poz. 59, z późń. zm.).
3. � 8 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
dnia 26 października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów
stanu cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich kontroli,
przechowywania i zabezpieczenia oraz wzorów aktów stanu cywilnego ich odpisów,
zaświadczeń i protokołów (Dz. U. Nr 136, poz. 884 z późń. zm.)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225,
poz. 1635).

Uwagi

1. Rejestracji urodzenia dziecka należy dokonać w ciągu 14 dni od dnia urodzenia.
2. W zastępstwie rodziców dziecka rejestracji urodzenia i nadania imion
dziecku może dokonać inna osoba po przedstawieniu upoważnienia podpisanego przez
jednego z rodziców.
3. Jeżeli dziecko urodziło się przed upływem trzystu dni od dnia
uprawomocnienia się wyroku rozwodowego, domniemywa się, że pochodzi od byłego
męża matki.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47154,63686045,63686045,Dlaczego_malzenstwo_ulatwia_zycie_.html




 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates